zondag 13 mei 2018

Purple plastic parels borduren

Parels aan het borduren voor de expositie bij Esther Lang, in juni tijdens de kunst fiets route Castricum. Ik maak nieuwe mini's. Wat een heerlijk werk. Lang terug dat ik mini's maakte of dat ik werkte met textiel.
De expositie hebben we een soort van anker, titel of thema gegeven: Draad en clusters. Iets wat ons beide inspireert en terug te zien is in ons werk tijdens de expositie bij Esther.
Toch heb ik al heel het weekend 'Diamands and pearls' in mijn hoofd en geen draad en clusters. Ik wilde al bijna plastic parels op paars fluweel gaan borduren. Het komt vast vanwege, natuurlijk dat ik nog altijd fan ben van Prince, maar vooral omdat tijdens mijn start van fan zijn van Prince, ik samen met Esther op de RSG zat, en dat er muziek nu bij me op komt.
Ik keek toen MTV, zette ipv de radio of lp de tv aan en maar wachten tot je favoriete video kwam. Hoeveel tijd had ik toen??? Ik werkte, ging naar school, ging uit, zag vrienden, deed soms ook nog huiswerk, speelde elke dag saxofoon, en als ik zo op youtube kijk, keek ik dagelijks uren MTV, want ik ken werkelijk elk detail van de video's van Prince.
Met deze expositie ga ik even fijn met Purple rain over de memorylane en wat was ik verliefd op al die knappe mensen in de videoclips, vooral op Prince maar ook op Wendy Melvoin, van Wendy and Lisa, en nog als ik nu zo tijdens het schrijven van dit blog terug zit te kijken.