woensdag 16 mei 2018

Purple pearls

Ik heb het gedaan. Kon de verleiding niet weerstaan. Voor expositie bij Esther Lang, 2 en 3 juni, ben ik aan het werk en schreef al dat ik op paars fluweel wilde naaien. Naaien op paars met Prince in m'n kop.
Over kop gesproken, er kwam een specht langs. Thuis werken met de deuren open en de vogels in de tuin is fijn.
Toch denk ik nu ook aan de nadelen. Waarom ik dan dit wil delen, waarschijnlijk om de echtheid te laten lezen, dus bij deze. Thuiswerken is fijn, al had de buurvrouw haar muziekinstallatie verplaatst en resoneerde de muur achter mij van 's morgens tot 's avonds laat op de bass toon mee en als de zon dan schijnt kun je best tussendoor poetsen, want dan zie je het stof op de vensterbanken en de was doen.
Nu weet ik waarom ik de voor en de nadelen op typ. Het heeft te maken met het besluit dat ik maakte om thuis te gaan werken. Waar ik dacht geen plek buitenshuis te kunnenkrijgen werpt mijn zoektocht van afgelopen tijd nu zijn vruchten af. Ik krijg alsnog twee kansen om buitenshuis een atelier te gaan nemen. Net toen ik dacht, ik ruim het thuis goed in. Dus..... Wat nu weer te kiezen?
Eerst maar zand in de klei, huh? hand in de klei, kop in het zand. Borden voor Zilte Zucht afwerken en werk expositie Castricum maken.