vrijdag 4 mei 2018

Leve Koningsdag

Ik voel me als een Koning in Frankrijk. Zelfs de kruiden in Venetië zijn geschikt in de vorm van kroontjes. Op onze roadtrip langs onder andere Fügen, Sundhouse, Kramsach voel ik me alle dagen Koning in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en in Italië. Mijn achternaam doet mijn gevoel eer aan.
Wel jammer dat meer mensen zich Koning in Venetië voelen. Onze timing is precies in een lang en vrij weekend van Italië en zo'n beetje de rest van Europa. Gelukkig kunnen we in Venetië alles bezoeken en gingen de pas door de burgemeester verzonnen toegangspoortjes niet voor onze neus dicht.
Leve Koningsdag! Ik moet het blijven herhalen. Want wie zegt nu niet nog steeds 'Leve de Koningin' na de troonrede. Leve de Koningin, en Koninginnedag, want Koningsdag kan ik echt niet in mijn systeem krijgen. Misschien juist wel door mijn achternaam. Die is niet verbonden met de Koning, al is het Koning.
Als ik het er over heb is het nog altijd Koninginnedag. Jammer dat onze Koning zo ijdel was om het op zijn eigen verjaardag te vieren. Hij heeft nog wel drie dochters. Laat hem lekker Koninginnedag terug roepen. Leuker voor iedereen, toch.
Ik had een leuke 'voorheen' Koninginnedag in Venetië en een goed tijd.