dinsdag 1 maart 2016

Join de Efteling

'If you can't beat them, join them'. Als je ze niet kunt verslaan, of je ergert je er aan, of je vind het eigenlijk te druk en te schreeuwig en daardoor te vermoeiend, sluit je dan gewoon aan. En ga op een regenachtige dag in maart naar de Efteling. Het was super! Alle attracties gedaan in binnen twee uur! Behalve dan de Python, die was gesloten.
Maar daartegenover staat nu dus Baron 1898. Wauw!!!!! 100 jaar terug (of iets korter) was de Python echt super spannend, wachtend in de rij, kreeg ik een steeds groter raar soort opgewonden zenuwachtigheid over me. Daar was vandaag geen tijd voor. In een rap tempo spurtte wij het terrein van de Efteling over, van attractie naar attractie. Er was een nieuwe 'Baron 1898'. Daar gingen we in. Geen rij. De ticket hadden we snel in handen. We konden de mijnen in, goud zoeken. Er ging geen belletje rinkelen. Door de regen hadden we ook niet even op ons gemak de attractie bekeken. Wij dachten, gewoon een achtbaan. HA!!!!! Nou mooi niet. Het was echt zo super stoer en koel. Alles waarover ik me zorgen maakte is er in 1 ritje 'Baron 1898' even uit geblazen. WOW! Wat een ervaring. Je stort 37,5 meter naar beneden, de grond in. Bloed eng. Super, super, super gave attractie.
En nu wil ik dus ook best wel een sprookje of iets ontwerpen en maken op de Efteling. Ik zei het al 'If you can't beat them, join them'.