maandag 7 maart 2016

Ik kan niet glazuren

Ik kan dus niet glazuren.......... Op de Hoge school voor de Kunsten studeerde ik ooit af op keramiek en plastische vormgeving. Ik had een hekel aan glazuurproefjes en op de een of andere manier lukte mij het om ze niet te doen. Mijn eindexamen werk spoot ik zelfs met lak.
Na de AHK ging ik naar de Rietveld academie en werkte met video en installaties. Nu ik na jaren keramiek weer heb opgepakt baal ik dat ik niet kan glazuren. Zondag las ik op internet, in mijn zoektocht naar informatie over glazuren, een stukje over glazuren en wat er zoal fout kan gaan. Het verhaal begon ongeveer met deze woorden: Glazuur maak ik niet aan met water, nee ik gebruik mijn tranen van het verdriet van de mijn mislukte glazuur pogingen. Ik vertelde het vandaag ook nog tegen Floortje en Dorien. Nu snap ik het na 2x glazuren en 2x mislukken..... Bah. Pittige oefening in doorzetten.