maandag 29 februari 2016

Mijn kunst installatie in Markt 18

Vandaag mijn twee installaties 'Leaf me' en 'Echt verbonden' opgeruimd uit Koel310 / EXPO72, Alkmaar. De flessen en glazen potten met groen van mijn installatie 'Leaf me' mocht dank zij José Wit zo door naar Cultuurhuis Markt18 in Schagen. Het is een nieuwe installatie geworden. Dat kon niet anders, andere plek, andere sfeer, een andere vraag. Speciaal gemaakt voor de plek zelf.
Bijzonder het besef dat ik vanmiddag had. Toen Markt 18 na de verbouwing nog moest inrichten mochten kunstenaars uit Schagen en omgeving exposeren. Daar exposeerde ik voor het eerst met glazen flessen en potten, dezelfde potten in een andere vorm 'Groei briljant'. Deze nieuwe installatie is de vijfde die ik maakte met glaswerk gespaard uit de glasbak, van vriendinnen Dorien, Floortje en van mij zelf. Foto's volgen nog.
Een aantal plantjes, waaronder de basilicum zien er een beetje zielig uit. Die heb ik in mijn atelier thuis gezet. Dat komt wel goed.