maandag 15 december 2014

Kerstmarkt geeft tijd met vogels

Bij aankomst op park Blanckendaell zag ik een loslopende pelikaan, dat werd een vliegensvlugge-vang-actie zo vroeg op de zondag morgen. Meteen al dacht ik, ik begin niet eens met opbouwen, ik doe wel een rondje over het dierenpark, help dieren vangen en vertrek weer. Geen markt voor mij. Dat liep toch anders.
Wat een kutdag achter die kerstkraam, met kou, weinig publiek en al helemaal geen kopers. Gelukkig waren de mensen die er waren erg oplossingsgericht (organisatie), begaan, opbeurend en aardig. Een vrouw noemde op dat ze mij een handwerk-kunstenaar vond. Dat vond ik aardig om te horen.
Gelukkig was ik samen met mijn zus en kon ik rondkijken op het dierenpark in Tuitjenhorn. Tijd zat om foto's te maken. En ik heb keihard gelachen om een aap die van mijn aanwezigheid schrok. Er was immers geen kip op het terrein en toen ik langs liep en geschreeuw hoorde van de aapjes en dacht een aapje te moeten redden, keek ik door het raampje en het (aangevallen) aapje sprong van schrik met vier poten tegelijk de lucht in. Dat vond ik zo grappig, maakte heel de dag goed. Samen met de vogels maakte dat ik toch nog een goede zondag had. Wederom wel triest om ze achter tralies te zien zitten, want wat zijn ze toch mooi vogels.