maandag 13 oktober 2014

Verslag expositie Papier bij Le Poulailler

Afgelopen weekend ging ik naar Frankrijk voor de opening van expositie "Papier" bij galerie Le Poulailler, in Wannehain. Maartje Jaquet nam me mee. Samen hadden we 3 stop-motion filmpjes gemaakt met papier als thema.
De expositie 'Papier' met drie vrouwen: Maartje Jaquet uit Nederland, Keiko Tsuji uit Japen, Charlotte Moufti en een beetje ik exposeren is nog tot 9 november 2014 te zien.
Vrijdag arriveerde we in Wannehain en werden hartelijk verwelkomt met een fijne warme lunch, met bubbels, altijd direct goed! Daarna expositie ingericht en bij Belgisch restaurant gaan eten, tja en ook Belgisch bier gedronken, want ja als je dan toch in Frankrijk bent.....
Zaterdag nam Patrick ons mee naar Louvre Lens, dependance van het Louvre Parijs. Ze hebben daar in dat voormalig mijnwerkers dorp een prachtig museum neergezet zeg, en natuurlijk kwam ik daar allerlei vormen van wit en kant en vogels tegen. Niet de putter, die zat gewoon bovenop een deurpost bij Le Poulailer.
's Avonds was de opening, wat een geweldig feest hadden Patrick en Chantal er van gemaakt. Veel gasten, veel drank, veel geklets en veel verkocht.
Zondag gingen we na een fijn ontbijt met nog warm stokbrood voldaan terug naar huis. Met als dubbele bonus voor onderweg een rommelmarkt op de parkeerplaats naast waar we gingen tanken. Ik kocht voor een prikkie een stapel mooie Franse prentenboeken. Top weekend!
Enne het eerste, en blijkbaar het meest indrukwekkende, waarover ik direct bij thuiskomst vertelde was over de super de luxe auto waar ik in mocht rijden, eentje met kilometer snelheid gereflecteerd op de voorruit en een schuif om een groot licht dak tevoorschijn te toveren. Een Toyota Prius (ja ik ben al op de website van Toyota geweest (hoe is het mogelijk!?!?! ik als fervent Volvo fan) om naar de naam te kijken en hoe je zo'n dak noemt, niet gevonden), met als gevolg, ook omdat Keiko uit Japan meereed, dat ik nu het liedje "Tokyo" van Gruppo Sportivo in mijn hoofd heb.
'Tokyo, I'm on my way, and in my new Toyota it's not so far away !...'