zondag 26 oktober 2014

DDW Eindhoven: Nog een keer, nog een keer, nog een keer

Ja! ik ben het helemaal met John Körmeling eens 'Nog een (keer)! en nog een (keer)!' Wat een toffe dag gister, de inspiratie stroomt mijn oren uit. We begonnen met een kleine domper, veel te vroeg stonden we bij Sectie C, nou ja het was 10 uur in de ochtend, maar volgens een van de personen die zijn restaurant klaar maakte voor de nieuwe dag was het toch echt wel vroeg, na het feest van de voorgaande nacht. Dus we besloten om eerst naar Piet Hein Eek te gaan en later terug te keren naar Sectie C. Wat een inspirerende omgeving daar bij PH Eek. Ik was al eens eerder bij zijn vorig bedrijf in zijn werkplaats geweest, ook heel fantastisch, maar dit overtrof dat nog eens. Hoe mooi kon ik zien dat hij zich heeft kunnen ontplooien. Ennnnn! herkenning (durf ik dit werkelijk te zeggen? geloof het niet, maar ik leg het uit:). Ik zelf vind een reeks en serie ook het mooiste wat er is, en waar viel mij oog op in het restaurant? De lampen. Individueel allemaal lelijk, maar in een serie werkelijk prachtig.
Daarna naar de kerk gegaan. Tja even bezinnen. O nee, grapje: de Catharina kerk van Amaro om te genieten van Nanda Smits en haar werk, effe jammer dat ik alleen maar heb staan kletsen en geen foto's heb gemaakt van haar mooie werk en plek.
Wat een broedplaats! Eindhoven.
Terug naar Sectie C echt een goeie dag gehad en teveel om het hier allemaal te benoemen. Wel even de namen bij de foto's hier onder. John Körmeling - Nog een, Roos Meerman - Canorgraphy, Kneeling - We make carpets, André Amaro - Niet zeuren in Ketelhuis, Sander Wassing - Stacked series, Dirk van der Kooij, Piet Hein Eek, bij krukje met portret Vincent van Gogh kreeg ik direct tekst 'Sit om my face and tell me that you love me' in mijn hoofd (liedje Monthy Python), en goeie tekst gezien op Sectie C 'Don't follow me, I'm lost too'