zondag 5 oktober 2014

Het papieren puttertje

Aangezien we na het zien van een tegenvallende papier Biënnale van museum Rijswijk nog behoefte hadden aan iets, gingen we kijken naar Het puttertje van Carel Fabritius in Het Mauritshuis. Dat stond al een tijdje op de verlanglijst. Want ondanks dat we 19 euro per kilo besteden aan het puttervoer, is er nog geen één bij ons de tuin in gevlogen. Dus dan maar naar de putter in Den Haag toe. Dat was wel een top zondagmiddag trip. Veel kant gezien, zelfs het in marmer van de buste van Jan Baptist Xavery, tja je krijgt wat je aantrekt. Want ik doe mee aan de expositie SALON/dantel (dantel = kant) in Istanbul (woeghoe!!! :) ) zo zie ik nu overal kant.
En wat een prachtige hofvijver, ik was de schoonheid van die oude statige gebouwen van Den Haag en Scheveningen een beetje vergeten. Het is een tijd terug dat we daar jaarlijks twee weken lang neerstreken met de Parade. Ik had nogal een gevoel van heimwee toen ik door Den Haag reed.
Ik zag daar trouwens ook een eikel op het dak van het Mauritshuis, wat zegt dat? Oh ja het is immers herfst en het relativeert zo lekker.



prachtig portret van Hans Holbein II

Hofvijver