donderdag 27 oktober 2022

Spreeuw knap

Onze nieuwe tuin heeft nu al veel vogels op bezoek. Het eerste wat ik deed na de sleuteloverdracht was dan ook wel de voersilo's ophangen. Maar toch blij met de vogels. Vandaag zag ik zelfs spreeuwen op de silo. Wel even navraag gedaan, want ik kende de winterversie van de spreeuw nog niet. Wel de veren, niet dat de snavel ook mee kleurt. Super koel die natuur. In de zomer een gele snavel en grijszwart in de winter.
Natuurlijk ook kauwen. Die waren er al in week één. Mijn favoriete tuinvogels, grappig, elegant, slim, samenwerkend en geven mij ook nog eens het gevoel dat ze me kennen. Weten dat ik het ben die ze voert. Mooi toch. Ik heb ook oogcontact. Dat lukt me niet met die kleine kraaloogjes van mussen en mezen. Daar zijn er veel van hier in Callantsoog. Maken wel veel lawaai die kleine kleuters van een mussen en mezen. Dat de kauwen met klompen aan door de dakgoot gaan, met name 's morgens vroeg zegt Mars, merk ik niet eens. Zo leuk vind ik ze.
Verder nieuw werk voor expositie 10x10artist.com aan het maken. In november komt er een boekje uit, met daar aan gekoppeld meerdere exposities met 10x10cm werk en ook groter werk van verschillende deelnemende kunstenaars. Nu lijkt het alsof ik maar één speld heb.  Zo vaak als deze op mijn foto's voorkomt. Das niet waar. Ik heb er veel. Maar deze groene is mijn favoriet. Daar valt het licht vaak ook zo mooi op.