zaterdag 22 oktober 2022

Groenkust

Tijdens het klussen ging ineens de zon schijnen. Jonaske leerde mij over het 'Zwarte pad' dus deed ik een rondje buitenom. Ik begon aan zee, maar zand heel mul, dus duin weer over en naar het pad. Heel veel groen, ook in de tuinen. Dat geeft inspiratie. Nu wil ik dus m'n tuin vol lariks, sparren, lampionplanten en kardinaalsmutsen. Al is die laatste giftig, dus daar twijfel ik nog over.
Een eetbare tuin, met name voor vogels, egels en insecten, is mijn streven. Het begin is er, weer een krokus met saffraan opgekomen en geplukt, en ik zag een tomatenplant. Niet zo gek als je alle zaden die je hebt van je vorige tuin in Schagen allemaal strooit in Callantsoog. Wel gek om het nu te zien opkomen. Goed voor het compost en wat al niet meer voor goeds voor de nieuwe tuin.