maandag 31 oktober 2022

Bloemen zee

Weer gewerkt aan nieuw werk voor expositie bij galerie De Stoker, Amsterdam. Bij het kleurgebruik van de afgelopen werken denk ik vandaag 'verbloemen'. Verbloemen. De mode uit de jaren 70 komt weer langzaam terug. Ik zie het terug in mijn eigen werk. Vanwege het overlijden van de zus van Brenda heb ik al weken David Bowie op staan. Die muziek is ook uit die tijd. Door de herhaling van de nummers gaan de teksten leven. Nou ja leven, ik voel ze binnenkomen. Door mijn kleur gebruik en bloemen denk ik nu dat ik ook aan verbloemen doe. Het is crisis en ik probeer de wereld met kleur en beeld mooier te maken. Beetje hopeloos eigenlijk. Wie weet kan ik nog ooit werkelijk iets betekenen in het verbeteren van de wereld, in het klein dan. Das voor mij al een groot streven. Ik naai in ieder geval nog steeds een 'x' op het werk als het af is. Als teken van liefde.