woensdag 14 oktober 2020

Positief reageren op O negatief

Als is mijn bloed traag, ik geef in 38 minuten wel 660 ml bloedplasma weg. Nooit eerder zag ik de keuringsarts van het bloeddonatie vrachtwagenteam zo enthousiast. Na het invullen van het vragenformulier hadden we het over de koorts die ik begin maart had gehad. Hij direct enthousiast. Ik vond dat wel grappig. Uiteindelijk ging ik met het enthousiasme mee en besloot ik om in plaats van bloed op dinsdag, bloedplasma op woensdag te doneren. Want zo stelde de arts het me voor, ik heb bloedgroep O- en misschien wel met antistoffen van het Covid virus. Elke bloedgroep kan O negatief ontvangen. Dat leerde ik op de middelbare al bij biologie. Dus een positieve situatie en donatie.
Vanmorgen werd ik wakker met de hoop dat ik Corona heb gehad. Nou ja! Hoe dan? Ik vond mijn eigen enthousiaste gedachte super grappig.
Vanmiddag bloedplasma gegeven in Alkmaar. Ik werd totaal in de watten gelegd. Ook daar waren ze enthousiast. Ik kreeg wel drie kopjes thee tijdens het doneren en goede zorg.
Daarna nog even het herfstlicht gevangen met Teun in het bos bij Petten.
Het nieuw aangeschafte werk van Victoria Goodwin, laatste dubbele foto, heeft een plekje gekregen in m'n atelier. Prachtig en past ook wel bij de herfst.