zaterdag 11 mei 2019

Een lijmklem met gouden randjes

Knippen lijmen en in de lijmpers, de allermooiste, al zeg ik het zelf. Gewoon pakken wat voor handen is. Ik improviseer. Een paar weken terug was ik bij Aad Holkamp op expositie en hij vertelde over zijn fotowand. Het is een improvisatie, zei Aad. Ook Aad komt uit de muziek en met name uit de geïmproviseerde muziek, net als ik, daar ken ik hem ook van, later van de kunst, en wat hij zei was een eye-opener en tevens een hartopener. Mooie realisatie.
Vandaag maakte ik voor Mandami verse haring knuffels, nog meer hartjes van papier en een stempel voor op de beurs tassen. Op de tassen uit de fysieke winkel tekent ze zelf de allerliefste en leukste strand berichten. Daar is op de beurs geen ruimte voor. Dus maakte ik een stempel, want een kale tas past niet bij zo'n vrolijke strand aankoop.
Nadat ik de letters gelijmd heb pak ik dus de ouderwetse cake schaaltjes en zet ze met een houtje op de stempel, om ze aan te drukken. Een lijmklem met gouden randjes.