woensdag 31 januari 2018

Marcels maan lied

Met gemak ving ik vandaag wind, regen en hagel. Gelukkig vond ik ook het licht voor mijn dertig dagen serie Zoeklicht op herhaling.
Toch is ook één van mijn favoriete dagen vandaag. Want de volle maan was er vanmiddag dubbel, voor de tweede keer deze maand, blue moon. Om half 3 was die vol, ik zag hem gelukkig niet, vanavond nog maar eens kijken, als het donker is. Dat lukt meestal beter. Wel even de wolken aan de kant zetten.
Hebben we er een Nederlandse term voor eigenlijk? Even kijken op google.
Nou niet heel origineel. Ik kom uit op blauwe maan. Doe dan maar Blue Moon, dat klinkt tenminste voor mij romantisch en nostalgisch, door de oude liedjes die er over gezongen zijn. Heb ik namelijk weer, liedjes associatie bij de woorden Blue Moon. Zoals deze van The Marcels (goeie naam) - Blue Moon. Bam be bam bam bam be bam bam deng de deng deng ding ...... Heerlijk en de maan reflecteert het licht, dus best een lichte dag vandaag en dubbel.
19 van 30 serie Zoeklicht op herhaling

19 van 30 serie Zoeklicht op herhaling