woensdag 17 januari 2018

Als een schilderij uit Zweinstein

Vandaag waren Marcel en ik naar de expositie van Emanuel de Witte in Stedelijk museum Alkmaar. Ik heb mijn serie 'zoeklicht' van vorig jaar op herhaling gezet en tot mijn verbazing lees ik op de muur deze titel 'Meester van het licht'. Het plakt aan me, licht zoeken word zo wel heel makkelijk.
Nu kijk ik thuis de foto's terug en zie een figuur op de muur van het museum. De middelste dubbele foto toont links een figuur in rood en rechts zie je het niet. Ik heb nog meer foto's gemaakt vanaf dat punt en ook daar staat de figuur niet op. Heel leuk Harry Potter, even van het ene schilderij naar het andere schilderij overlopen, tafereel daar op de muur in Alkmaar.
Zag ook nog licht in het schilderij van Charley Toorop, van een kermis in Schoorl zelfs. Of eigenlijk, zag zij het.
dag 5 van 30 serie zoeklicht

dag 5 van 30 serie zoeklicht

dag 5 van 30 serie zoeklicht