maandag 15 augustus 2016

Zeven nieuwe mini's

Zeven. Everyone's lucky number en het maakte mij een fijne werkdag in Schoorl. Dingen veranderen. Door het maken van mijn installatie 'Spark in the park' op de Parade komt er veel los. Prachtige oude herinneringen aan 18 zomers Parade. Verliefd op het zijn op de Parade. Het besef van waardevolle vriendschappen en van het verlies van een aantal mooie mensen, waaronder Mieke. Gister en vandaag had ik weer wat last van tranen bij het horen van een aantal liedjes die ik draaide. Wat hadden we het goed, wat is de Parade een mooi feest van ervaring. Wat een mooie knappe mensen.
Geniet en speel is wat ik ervaar. Weg met dat serieuze geld verdienen, in een serieuze zaak. Weg met al die serieuze adviezen over hoe je onderneemt. Adviezen het woord alleen al is vies. Serieus grappen en grollen maken.
Dus vandaag werkte ik heerlijk in Schoorl. Reuze productief, met veel verbaasde bezoekers. Geen idee waarom ze zo verbaasd waren. Serieus niet aan ze gevraagd.
Ik ging door mijn stapel nog in te lijsten werk en besloot om er mini's van te maken. Die frames had ik voor handen.
Ik (ge)niette twee geborduurde werken op een stuk oud kussensloop, en de andere vijf werken zijn uit de serie 'Stofwisseling'. Werk geïnspireerd op Jeroen Bosch zijn schilderij 'Antonius drieluik'. Die heb ik vandaag een mini van gemaakt door ze op een frame van 10x10cm te nieten.