dinsdag 30 augustus 2016

Groot groen thuis atelier geluk

Home atelier sweet home atelier. Wat heb ik deze zomer mijn atelier thuis gemist. Ik werkte heel de zomer in mijn atelier/winkel Op in Schoorl. Zo fijn om vandaag weer in mijn atelier thuis te mogen werken. Groot groen genieten.
De vlinderstruik bij mij thuis staat sinds een paar dagen in bloei. Het stikt hier van de vlinders. Zie al hoeveel er op één bloem zitten. Een laat bloeier. Ik herken dat wel.
Ooit op het Media College zei een mede student tegen mij: 'Jij hebt traag bloed'. Het is blijven hangen. Wat zei hij?
Soms komt die zin terug. Het raakte me blijkbaar. Ik ben ook als een diesel, op gang en dan rustig doorduwen. Ook het bloeien van de vlinderstruik in de nazomer herken ik. De zaden die ik zaaide komen rustig op en duwen stevig door, ook al is de zomer bijna voorbij. Er is altijd tijd om te groeien, bloeien en te stralen.
Ontzettend opgewonden wat er op mijn pad komt. Mij doet het mijn bloed sneller stromen. Fijn. Enjoy the little things big, bigger, beter.
Vandaag lekker met groen, vogels, hond en vlinders om mij heen. Begonnen met de voorbereiding voor expositie 'Waterland' van stichting Miep van Riessen en stichting ZOOK. Een expositie met werk van Miep. Ik mag nog een keer mijn ode aan Miep en haar werk tonen in de Watertoren van Alkmaar: mijn installatie 'Waterlanders' is daar vanaf 9 september te zien. Naast het originele kunstwerk van Miep 'De verdronkenen'. Mooi.