vrijdag 29 mei 2015

Paradijselijke plek voor een installatie

Gisteravond mocht ik mijn idee voor mijn installatie voor mijn deelname aan de masterclass van kunstroute Zijpe presenteren. De eerste keer dat ik op de plek kwam was ik verliefd geworden op de pauwen op het erf. Gisteravond was ik er voor de tweede keer en op de oprijlaan zag ik hazen overspringen. Langzaam reed ik genietend naar de boerderij. Aan het eind van de oprit stonden al weer de pauwen met hun veren pronkend mij op te wachten. Wat een wonderschone plek daar aan de Grote Sloot 137.
Voor ik aan de installatie begin voel ik altijd wat ik krijg van de plek en wat het van mij nodig heeft voor het ga verzinnen en maken. Terwijl ik dat deed en wat foto's maakte van het licht (thema is 'kunst verlicht' en dat was ook volop aanwezig) zag ik in de verte een haas. Ik nam wat foto's. Hij kwam ineens rennend op mij af! Wat een cadeau. Ik schakelde over op filmen. Ik was in wonderland beland.