maandag 11 mei 2015

Dankbaar werkproces

Ik ben zo bezig met stoel, installatie, verandering op korte termijn vanwege het niet krijgen van vergunning over gemeentegrond Schagen, de dingen hierover delen. Dat ik voelde dat ik mijn gedachten en work in progress van dit moment wilde delen met mensen die hebben gereageerd op mijn blog ' Ik haat mijn leven als kunstenaar in Schagen'. Deze gedachte formuleerde ik gisteren op facebook:
"Ik had zo iets moois kunnen maken van die stoel als ik van te voren had geweten dat ik mijn draden niet mocht spannen. Dat zit me het meest dwars nu. Ik heb de stoel al vanaf eind september. Dan was het werkproces heel anders gegaan, daar heb ik het meeste spijt van. De keuze voor de draden. Ik leer mezelf en mijn werk wel kennen nu. Want nu al lang bezig met de vragen, waar sta ik voor, waar gaat mijn werk over? Kern werk is wat ik altijd maken wil. Jullie gaan het resultaat zien. Fijne dag gewenst."
Dit heeft mij enorm geholpen. Er was licht en berusting in strijd om mijn oude idee voor mijn stoel installatie vast te willen houden, los te laten, en ruimte geven voor mijn nieuwe idee voor mijn installatie met stoel.
Dank. Het heeft me gesteund en aan het denken gezet. Wat wil ik nu werkelijk? Dat is soms zwaar, maar zeker ook mooi verhelderend. Bedankt meedenker, meevoelers, lieve woorden delers.
Het vredes vuurtje bij Floortje en Marcel gisteravond heeft me ook goed gedaan.