maandag 30 juli 2012

Noctambulo en de maan


'Noctambulo en de maan' installatie die te zien was tijdens het Kuna festival. Een 56 x uitvergroting en een 56 x gespiegelde uitvergroting van een tekening van een vlinder met daarop projecties.

Stopmotion, ritme en regelmaat als inspiratiebron. Een fragment, een vleugje uit een film. Voedertijd in Artis of Ecomare, de fixatie op het hoogtepunt. Een zoektocht naar de essentie van het verhaal, exact, wiskundig bepalen van het hoogtepunt.
Kijkend naar een vlinder op een bloem en hopen dat de vleugels open gaan.

Met speciale dank aan mijn mooie super inspirerende sprookjes model Nina Rauwerda.
'Noctambulo en de maan' (overdag)

'Noctambulo en de maan' ('s nachts)

'Noctambulo en de maan'

'Noctambulo en de maan'
'Noctambulo en de maan'


'Mijn idee' in testfase, links nog zonder zoom
'Mijn idee' 's nachts

'Mijn idee' bij daglicht
'Mijn idee'