zaterdag 16 maart 2024

Honderd roeken kunst

Vandaag was de laatste dag van de expositie Honderd vierkante cm kunst in Deventer, georganiseerd door Eline Boon. Omdat ik in Dieren was, dus in de buurt, ging ik langs om de expositie te bekijken. Ik stap uit de auto. Hoor vogels. Maar herken het geluid niet. Soort van schorre kraaien. Het licht is precies zo dat ik de zwarte vogels niet goed kan bekijken. Stilletjes hoop ik op tientallen raven.
Binnen interview ik meteen iedereen over de vogels en ja, natuurlijk, aan deze kant van het land daar zijn roeken. De meeste tijd besteed ik in Deventer naar het luisteren, kijken en op de foto zetten van de roeken. Ook nog even gestopt bij een soort fabriek met een waanzinnig mooie bloesem voor het gebouw.
Na een fijne ontmoeting met Giny Jans, die ik ken via Pakje Kunst, Eline en een glas sparkling mocktail bubbels neem ik na afloop mijn werk direct mee terug naar huis. Een mooie rit langs hoge bomen, veel bomen en heuvels en groen. Hier is het ook mooi. Toch geef ik nog even gas, want de zee roept.