zaterdag 9 maart 2024

Gezellig

Wat als je gezelligheid vraagt voor je verjaardag. Dan geef ik dat. Ik ben gek op geborduurde tekst en ging dat woord daarom op een stuk textiel naaien.
Een stuk van oud werk dat ik weken terug in stukken had geknipt zag ik liggen. Precies goed voor mijn cadeau.
Het is bagel tijd. Ik heb ontbijt periodes. Soms eet ik dagen of weken havermoutpap. Dan weken muesli met yoghurt. Die zet ik de avond van te voren klaar. Dan is de yoghurt op kamertemperatuur. Dat deed mijn moeder vroeger altijd, en volgens mij nu nog. Vond ik toen en nu verrukkelijk. Dan is de yoghurt een soort hangop geworden en de muesli neemt het vocht van de yoghurt op en dat ruikt lekker en is het ook. In de supermarkt zag ik bagels liggen. Dus de afgelopen vier dagen is het bagel ontbijt. Bagel met vegan cream cheese, dadel, agave siroop, noten en kaneel. Hmmm, wat een gezelligheid.