woensdag 18 mei 2022

Groot klein werken

Nieuwe kleine werken uit de serie 'Rare vogels'. En over klein gesproken ook nieuwe kleine slingers van papier gemaakt voor bij Blauwdruck Zwolle, Enjoy the little things. Dromen kan groot, maken doe ik klein. Denken kan ook groot. Wat een hoop gedachten heb ik toch zo in deze periode van verhuizen naar de kust. Alsof alles anders moet. Of in ieder geval onder de loep genomen wordt. Wat zei mijn buuf ook alweer? Veranderen is een vast gegeven. Of zoiets. Het zet in ieder geval mijn hoofd aan. Of zal dat door de beweging komen. Alles is in beweging. Klussen, schuren, opruimen, vegen, plafonds erin jassen en alles van je af bij de vuilstort. Net alsof je al de dingen los laat. Behalve dan mijn stuitje en rug. Die zitten muurvast. Goede uitdrukking in deze context.