zondag 8 mei 2022

Een fijne moeder

Moederdag begon met een bloemetje. Een gele klaproos (slaapmuts/schijnpapaver) in onze tuin. Croissantjes van de Vomar. Die zijn het lekkerst. Zelf mogen halen en daarna klussen in ons nieuwe huis. Door mijn (opstandige) moeder heb ik altijd last van feestdagen. Mijn moeder vindt dat je zelf wel kunt bepalen wanneer een dag een feest is. Daar hoeft niemand niet en zeker de commercie je bij te helpen. Of mee te bemoeien. Dus is deze dag een soort van gewone dag. Wel met veel moeder. Want we mochten na het klussen, net als gisteren, weer bij mijn ouders eten. Wat is dat toch fijn om moeder te zijn. Haha. Nee, dat rijmt. Maar was niet de bedoeling. Wat heb ik een fijne moeder.
Vader ook, vriend ook, fijne dochter ook. Maar speciaal vandaag een fijne moeder. Al is het alleen al om haar een beetje te pesten. Dan gromt ze zo leuk. Ik hou van jou ma.