maandag 3 januari 2022

Kunst aan zee

Werk opgehaald in Wijk aan Zee. Ik mocht deelnemen aan de expositie Miniatuurmuseum 1:12 van Ella de Jong met Jola Brokking in galerie Kop van Waz. Heel fijn ontvangen, weer. Er volgt meer samenwerking. Ik maakte alvast een test met miniatuur dubbele foto' in een oud lucifersdoosje. Ik ga helemaal aan op miniaturen.
Na een bezoek aan de Herberg Be my guest stapte ik in de auto richting Schagen. Maar de zee riep nog. Dus draaide en geparkeerde de auto en heerlijk uitgewaaid aan een heel andere kust dan wij hebben. Ook mooi, met allemaal vliegendingen en windmolens in de duinen.
Dorpen aan zee zijn naar mijn mening altijd lelijk, in ieder geval met veel lelijkheid in de vorm van lelijke hotelblokken of jaren tachtig nieuwbouw. Wijk aan Zee is mooi, veel oude panden. Daar kan ik wel aarden.