zondag 27 december 2020

Rare imperfectie

Een aantal dagen al foto's van mijn werk aan het maken en gisteren en vandaag in mijn webshop Op Schoorl gezet.
Nieuw keramiek en zo ook mijn nieuwe serie Rare vogels. Deze serie is uit een lang verlangen ontstaan. Ik maak ze wel eens. Maar echt een serie was er nog niet van gekomen. Nu wel. In deze tijd, rare tijd, Corona crisis tijd, is er plek voor de dingen die je wenst te doen. Thuiswerken en tot de essentie komen. Eigenlijk verandert er weinig qua werk. Het liefst werk ik alleen en ook nog eens thuis. Heerlijk om me daar niet meer voor te hoeven schamen. Wel een beetje uit mijn doen.
Dan maar rare vogels naaien. Dat werkt rustgevend. Ik hoop op mislukte vogels, een beetje zoals een kind ze tekent. Soms lukt dat. Expres mislukt, perfecte imperfectie. Ik hou er van. Rare vogels naaien in een rare tijd. Een imperfecte tijd lijkt het wel te zijn. Daar hou ik dan niet zo van eigenlijk. Ik hou het bij imperfecte vogels.