donderdag 17 december 2020

Mooi weer wandelen

We gaan weer wandelen. De zon schijnt immers. Ik wandel met Floortje en op de fiets terug is het alsof de avondvierdaagse is begonnen. Drukte van jewelste met wandelaars in het buitengebied van Schagen.
Omdat het kerst is (bijna) eten we hangop met stoofperen. 
Beetje onthand en stil(staan) van binnen, vanwege de sluiting van de winkels en de drang om geniale dingen te verzinnen ga ik rare vogels naaien. Het liefst zien ze er mislukt uit, en dat lukt maar met mate.
Waarom zijn de mensen om mij heen zo geniaal, tof, goed bezig en inventief. Ik haalde van de week mijn keramiek winkel leeg uit restaurant Stiel Schagen en val een soort van stil. Terwijl dit de tijd is voor actie. Iedereen de kerstbonus uit de zakken kloppen.
Het komt niet. Geen snode of geniale plannen. Zelfs geen geniale fantasie. Zelf ben ik eigenlijk best imperfect. Laat ik daar nou dol op zijn. Imperfectie. Eigenlijk het liefst bij een ander of in mijn werk. Maar ach ik doe het er mee. Ben snel tevreden en kijk naar wat wel goed is. De hangop van het recept van Merijn was best perfect. Dat is mooi.