maandag 2 november 2020

Stof tot naknippen

Voor de expositie bij galerie Zône in Leiden maakte in veel nieuw werk. Nu een maand na de expositie heb ik tijd genomen om deze nieuwe werken van textiel en papier uit de serie Stofwisseling in mijn webwinkel Op Schoorl te zetten.
'Stofwisseling' is een serie geïnspireerd op het werk 'Antonius drieluik' van Jeroen Bosch. De serie is ontstaan na een vakantie in Lissabon. Ik stond daar voor het werk van Jeroen Bosch en zag hoe serieus mijn leven en werk soms kan zijn. Het werk van Jeroen Bosch, met al die grappen, sprak me aan en ik nam me voor om wat lichter en werk met humor te gaan maken.
De wereld van Judith Koning. Een serie werk met fantasiedieren, gemaakt van gebruikt textiel, zoals servetten en damast tafellakens, en papier geknipt uit tweedehands prentenboeken. Dit verwerkt op mijn naaimachine. Het begint met het uitzoeken en uitknippen van dieren. Daarna passen. Vaak duurt het een tijd voor ik de passende combinatie heb. Het moment dat het past, dat voelt echt als mazzel en als een geluksmoment.