dinsdag 10 november 2020

Ha Ha HatChoux

Choux vind ik dus een heel intrigerend woord. Nooit vroeg ik Merijn waar de woordkeuze vandaan kwam om zijn restaurant Choux te noemen. In eerste instantie dacht ik aan kool. Merijn heeft humor, dus dat vond ik dan wel passen. Je sjieke restaurant kool noemen. Ik denk vaak aan kool. Hier in de omgeving zie je niet anders zo vlak bij de grote zuurkool fabriek in Warmenhuizen. Zeker nu met de kolencampagne. 
Ergens ving ik op dat choux met de franse keuken te maken heeft. Dus ging ik eens op onderzoek uit. Choux beslag blijkt ook gebruikt bij de Bossche bol. A! Daar kwam het dus vandaan. Mijn conclusie. Zeker ook een grappige woordkeuze voor je sjieke restaurant met rode buitenmuren. Toch rode kool?
Steeds werkt dat woord Choux door in mijn grappige hoofd. Al weken, misschien wel maanden, loop ik met het beeld van een mondkapje met een stripachtige tekst: Ha Ha HatChoux ! in m'n hoofd. De humor en grote smile van Merijn en de bijzondere naam van zijn restaurant. Vandaag heb ik het gemaakt en als cadeau opgestuurd. Ik vind het grappig. Hopelijk snapt hij het enigszins.