maandag 24 juni 2019

Lui dagpauwoog

De springbok was volgens mij nog niet klaar, nu wel. Alleen nog opspannen op frame van hout.
Als de temperatuur zo oploopt, dan kun je maar beter vlinders naaien. Dat deed ik ook, een dagpauwoog, een schele, dat dan wel. Komt van de hitte. Ik kijk zelf ook scheel na een tijdje achter de naaimachine in mijn atelier, en ook nog met de strijkbout aan. Sommige mensen kijken verbaasd als ze mijn strijkplank in mijn atelier zien staan, alsof ik ga strijken. Geen ingewikkelde overhemden met strakke mouwen. Tijdens het werken met textiel strijk ik het materiaal vaak plat. Mijn thuis-atelier is klein, deze temperatuur en ook nog de strijkbout op drie, das om scheel van te gaan kijken. O, nee, een lui oog. Dagpauwoog met lui oog! Das nog leuker. Want eigenlijk is het beter om lui te zijn met dit weer. Dan maar lui voetbal kijken Zweden- Canada. Of nu het wat is afgekoeld toch even in de voortuin werken. Ik doe het beide.