donderdag 20 juli 2017

Fiere dames op vierde Westfriese markt

Echte Westfriese dames zijn stevig, stoer en met humor en plezier worden ze fier oud. Zie ze zitten genieten op de bok van hun koets en kar met prachtige sterke rossen er voor.
Ik denk dat ik sinds ik niet meer zelf mee liep en danste, in de kinderdans groep, en later met mijn pony rondjes voor een gulden liep, niet meer ben gaan kijken. Misschien per toeval eens een keertje als ik bij mijn ouders op bezoek was.
Omdat het zo massaal bezocht word en de markt krap is en ik me ongemakkelijk voel in toeristengedrang wist ik dat te vermijden. Nu ik met mijn zaak Op in de Herenstraat zit en ik daar een soort van privé optocht krijg komen er sentimenten los, die ik niet wist dat ik die bezat. Sentimenten door de stoere dames, eigenwijs kind en machtige paarden.
Gek genoeg zie ik ook dubbel. Natuurlijk concentreer ik me er elke dag door mijn blog op dubbel, maar zie zelf. De beste zal ik alvast verklappen: Paard trekt gek gezicht, dame er voor ook.