vrijdag 7 juli 2017

Dubbel feestmaal en donkere donder luchten

Vind ik dus een hele grappige toevalligheid. 's Middags maken Colette van Casa Colora een juffentafel klaar. Ik bedenk voor mijn keep vogels een bijpassende tekst: 'Dag juf! Wij vliegen uit',
even later zie ik de buurman zorgelijk naar boven kijken en sluit zijn winkel deur. Ik weet het direct, dit is de tijd. Enthousiast ga ik met mijn camera naar buiten om de vliegende lunch van de Schagense meeuwen op de foto te zetten. Wij zelf hadden poffertje voor lunch, van de markt, met veel poedersuiker, fijn wit! Dol op.
Ook weet ik dat er dikke regen aan komt. Dat zeggen de vliegende mieren. Die komen altijd half juli uit, vlak voor de regen. Wat een bijzonder mooi ding is het toch, de natuur.
Gelukkig weet buienradar ook best hoe het gaat met de natuur en kijk ik hoe laat we kunnen vertrekken naar Den Haag om tussen de buien door Teun haar tent op de Parade camping op te zetten. Het lukt precies. Wel wat spannende discolichten in de vorm van bliksem, toch droog over. Zet hem op Teun! Ze is zo knap, die dochter van ons.