zondag 23 oktober 2016

Een 10 voor de 10de dag

Vandaag was de laatste dag van de kunst 10daagse Bergen. Ik ging gisteravond met Floortje Bakker naar de Amara Hoeve. Om te kijken naar mijn installatie 'Spark in the dark' in het donker.
Vandaag bezocht ik met Marcel van Pinxteren de exposities van Juul Bögemann bij Bollen & ZoKatelijn Bergman in museum Kranenburgh, Sluistuinen waar ik kwam voor Elly Stolwijk en tot mijn grote vreugde Willem Schotten zijn werk ook zag. Ik hou van die Nederlandse versie van Joseph Cornell. Bij Sluistuinen kreeg ik een fijne reminder van Denise Kamp, 'Volhouden', en zag dat Cora Vries net als ik geïnspireerd is door de monarch vlinder, en de hoeveelheid ervan, en hoe de bevolking van Mexico er mee omgaat, zo viel ik om van verbazing bij het zien van het opvegen van de berg monarch vlinders, alsof het dode herfstbladeren waren, beeld gaat niet meer van mijn netvlies af. Ik zou de aankomst van de miljoenen vlinders wel eens in het echt willen zien. Op film ziet het er al heel bijzonder uit.
Naast Kranenburgh stond wel een enorme reuze vlag van Romee Kanis. Dus die expositie met bronzen beelden bezochten Marcel en ik natuurlijk ook nog. Dat was een fijne laatste 10de dag.