maandag 27 juni 2016

Jarig door het kijk glas

Vandaag ben ik jarig. Hoe het is gekomen weet ik niet, maar een groot feest is het nooit. Wat ik me kan herinneren was er op mijn verjaardag altijd kermis, de school had al vakantie en later was de Parade al begonnen. Misschien ook aangeleerd van huis uit, dat we zelf wel bepalen waneer er iets te vieren valt. Niet gebonden aan verplichtingen als data. Maar verbonden aan ons gevoel en de zin om te vieren. Zo vind ik genieten en ontspannen in het weekend ook zo onbegrijpelijk maf. Doe het wanneer je er naar verlangt.
Mijn verlanglijst bestond uit vogelvoer, dat is leesvoer geworden, van een van mijn favoriete schrijvers Paulien Cornelisse, en naast vogelvoer wenste ik een schone badkamer, gelukt.
Bonus daarop reserveerde ik drie kaartjes voor de film 'Alice through the looking glass', in 2D, heel fijn. Terwijl ik hem keek verlangde ik al naar hem nog een keer kijken. De dichtstbijzijnde bioscoop in 2D was Alkmaar, dus als we daar toch zijn, dan ook lekker Indonesisch bij Dali eten. Een verjaardag naar mijn zin. Fijn met Marcel en Teun.
Ik begreep overigens dat er in Alkmaar een meeuwenplaag is. Ik had er geen last van. Ze bleven rustig liggen op het dak van de auto, lekker in het zonnetje.