zondag 22 november 2015

Toer d' Amsterdam Hoorn

Vandaag deden mijn dochter Teun en ik toer d' Amsterdam - Hoorn. Expositie bij grafisch collectief Thoets, prachtig mooi grafisch werk en tekeningen van Melissa Halley gezien. Prachtig zebra veulen met wiebelige benen, paddestoelen en vlinders. Ik zeg: verlanglijstje Sinterklaas.
Aangezien er een omleiding was, konden we mooi even langs 'De Raaf' van Penoza rijden. Werkplek van Marie-Jose Hamers, oud studie genoot van AHK, vond ik leuk om even te laten zien aan Teun.
Expositie bij Atelier Open, met een mooi blauw stuk, ik zag daar wel een kerstcadeau voor mezelf tussen hangen. Eentje van Carola Rombouts graag. Leuk en verrassend dat er ook een paar 10x10 van mij tussen hingen. Fijn om ze weer eens terug te zien. Blijft toch een stukje van mezelf inzitten.
Ook bezochten we met Roel en Dorien het allerkleinste theater van Hoorn. Mijn Poëzinema vriend Jos  van Venrooij heeft weer een voorstelling gemaakt en die speelde vanmiddag in Het Pakhuis. Bijzonder mooi decor. Naast huisman, schrijver en Poëzinema collega is duizendpoot Jos een ook kunstenaar. Dat zag ik duidelijk terug in zijn decor.