zondag 8 september 2013

Into the great wide gegrepen

Woensdag ging ik naar Vlieland om voor te genieten van het festival. Heerlijk genoten van rust, Hugo-een heerlijk mix van prosecco en munt (geloof ik), zon, vrienden en zon en oh had ik al zon gezegd? En HOOOOEEEEEEEEEi ! ik was aan het zwemmen, zie ik ineens dat er iemand achter mij langs zwemt, huh? er was daar toch niemand? Neeeeeeeee!!!! Woegheeee ! er zwom gewoon een zeehond zo'n 5 meter van mij vandaan. Ik schreeuwde het uit van opwinding en geluk.
Later, terug lopend naar handdoek, dacht ik wel even aan het eventueel gevaar van zijn grote kop, met tanden. Geen idee eigenlijk wat zo'n wild geval kan doen. Maar goed ik was blij.
Op het festival into the great wide open, werd ik gegrepen door een opdracht van Herrekijker. Ik liep daar met Teun op het kinderstuk en werd door Mars gewezen op een foto Elspeth Diederix. Ik ging even kijken en werd zo'n beetje direct uitgenodigd voor een wandeltocht met foto-opdrachten. Nou vorig jaar had ik ook zo genoten, even alleen in het bos, dus zei meteen ja. Dat was heerlijk. Na uitleg ging ik een aantal opdrachten uit de rugzak die ik meekreeg doen. Eerst had ik wat moeite, en ook afkeer. Een van de opdrachten was om op zoek te gaan naar gezichten. Tja, dat zie ik al zo veel en ik vind de meeste foto's niet heel boeiend. Maar ineens richtte ik me op schors en stam en zag beesten. Niet meer te stoppen. Zie onder het resultaat.
En wat ik ook zo leuk vind is dat ik als anoniem persoon heerlijk kon spelen, ik was daar helemaal niet als kunstenaar, ik was als bezoeker en kon heerlijk spelen op het festival. Precies wat ik wilde en nu deed. Waar ik naar toe wil is dat ik al tijden zin heb om op foto's te tekenen. Er mochten 3 of vier foto's worden afgedrukt en ter plekke werden die op de boom op het festival geëxposeerd. Nu was er de vraag of ik op de afgedrukte foto's nog wat wilde schrijven. Dat deed ik en daarna vroeg Maartje Jaquet weer iets, namelijk, je mag ook op het schors tekenen............. Nou heel blij werd ik daar weer van en Maartje ook. Dus uil is nu bij Maartje, mee om in haar atelier een plekje te krijgen.
Top weekend.
Zeerob

Langneusboom

Spookberkbek

Schormboomgup

Uit de boom starende ogen

Wrattengezicht

Hond

Vis

Olifanten uil

Vis zeehond

Krokodil met humor

Fantasie gezicht met wapperende manen

Uil (zonder tekening)

Uil (nu met tekening)