woensdag 26 november 2014

Staartmezen, uilenballen en geluksvogels

Op een filmpje die Jan Cees Lont had gemaakt van de wintersfeer zoals hij er nu is op zijn sfeerboerderij zag ik mijn werk langskomen op. Een groot aantal (34 stuks) van mijn miniaturen hangen er en ik zag dat er eentje scheef hing. Dus ik ging naar Nieuwe Niedorp om het recht te hangen. Gelukkig was het al opgevallen en weer recht gehangen. Maar dit maakte wel dat ik op zoek kon gaan naar de geluiden die ik tijdens het installeren van mijn expositie hoorde. Zo hoorde ik toen 's avonds 'Oehoe' en was helemaal verrukt, er zat een Oehoe vlak naast waar ik stond. Te donker om hem te vinden, dus probeerde het ook niet. Overdag lukte dat wel, wow wat een prachtige vogels heeft Jan Cees Lont verzameld zeg. Beetje dubbel dat ze in een hokje zitten of met een riem om de poot. Maar anders had ik ze niet gezien. Dan zaten ze lekker ergens bovenin verstopt, ver weg van mijn blije nieuwsgierige ogen. Gek genoeg nam ik alleen foto's van de uilen zonder gaas voor hun kop. Dus de Oehoe heb ik helemaal niet op de foto. Wel zette ik andere prachtige vogels op de foto. Ook maakte ik een kort filmpje, die zie je hier.
Plus gister kwam ik tijdens het blokje om met de hond Daf een klein groepje staartmezen tegen. Ik hoorde het aan hun geluid. Ze maken echt een gezellig geluid en ze vliegen ook leuk. Wat een geluksvogel was ik.