maandag 3 november 2014

De Salon/dantel is open

Expositie Salon/dantel in Adahan Hotel, Istanbul is zaterdag geopend door Gijs Stork en Manon Schaap. Ik ben trotse deelnemer met twee werken: "Kruis kop" en "De kwetsbaarheid van het trommelvlies" ("The vulnerability of the eardrum") en samen met Maartje Jaquet heb ik een one-minute video-animatie "Jeanne" gemaakt en ben naar Turkije gereisd om aanwezig te zijn bij de opening. Prachtig. Ik ben geïnspireerd door de mensen, het gebouw Adahan Hotel, Istanbul, de vogels, en vooral door de mooie expositie.
Toen ik donderdag voor het eerst de kelder van Adahan betrad was ik ontroerd van trots dat ik aan zo'n mooie expositie mag deelnemen en bedacht dat ik tegenover zo'n mooie combinatie van divers werk van mode, design en kunst, nooit meer een solo expositie wil.
Hier een impressie van mijn trip naar Istanbul en de expositie Salon/dantel met onder andere werk van Maartje Jaquet, Titia Ex, Atelier van Lieshout, Joris Landman, Anne-Grethe Filtenborg en Diana Blok.
Bedankt Gijs en Manon and thank you Özlem Yalım.