donderdag 22 maart 2012

Boomkusjes vervolg

Vandaag 3 van de 70 bomen gekust die eind maart gekapt gaan worden. Heel graag zou ik ze alle 70 doen, maar 13 vind ik ook mooi. De omarming die nodig is om de kusjes om de boom vast te knopen is zo intens, zo echt, zo vreemd. Normaal gesproken doe je dat niet, daar doen we en ik lacherig over. Dat is iets voor onze maffe prinses.
Maar het voelde weer goed om even intens te zijn met de bomen.
Ik maakte contact met een van de straatbewoners om te vragen of ze voorkeur had voor kleur van het kusje van de boom voor haar deur en wat ze zei roerde me diep: "Voor welke boom?" ik: "Die daar op de hoek in het zonnetje." zij:"Die mag wel weg hoor."
Ik viel stil. Meent ze dit echt?
"Wat doen ze met het hout? dat zouden wij goed kunnen gebruiken voor de houtkachel" hoorde ik haar nog zeggen.

Oh fijn het ding met de buurtbewoonster is vandaag opgehelderd. Ik ben vanmorgen (vrijdag 23 maart) nog even bij de buurtbewoonster langs gefietst en ze vertelde dat ze alle bomen wel zou willen houden. Gelukkig ze is het toch met me eens, ik had de ironie in haar stem niet herkend.

Ik heb vanmiddag nog een foto gemaakt van de boom waar de kusjes van Eva van KKip aan geknoopt zitten. Vorige week al aan de boom vastgemaakt, maar ik voelde dat zij meer aandacht  mocht krijgen omdat ze direct aanhaakte, na mijn verhaal over de boomkap van de 70 bomen aan de Frans Halsstraat. Ik ging daar leren haken en Eva haakte direct aan en gaf me 3 kusjes mee voor dit stil en liefdevol afscheidsprotest.
Deze mooie groene kussen zijn gemaakt door Eva


Deze 2 bomen en de 68 bomen achter deze worden eind maart gekapt