maandag 20 februari 2012

Mijn Urban intervention

Geïnspireerd door het kunst project van Annet op de Keerkring ging ik vandaag zelf aan de slag.
Ik liep met hond Daf en kwam langs stekelige bollen hoog op een stokje, geen idee wat de naam van deze plant is. Steeds dacht ik wat een mooie dingen op een stokkie, daar wil ik wat mee, maar om ze nou af te breken en mee te nemen mijn atelier in, nee.
Vandaag wist ik het! Ik ga mijn atelier mee naar buiten nemen: dus ik terug naar huis, wolvilt gepakt, in de kleuren van de regenboog, tja daar zijn Floortje en Marty mede verantwoordelijk voor, want waar je mee omgaat word je mee besmet..... en op naar de stekelbollen op stok.
Spannend, zo vlak bij groenvoorziening, het voelde toch wat illegaal. Maar wolvilt is natuurlijk en hoe leuk zou het zijn wanneer vogels het ontdekken en er hun nestjes mee gaan maken! Nesten met alle kleuren van de regenboog, een beetje als de meerkoeten op de grachten in Amsterdam: gemaakt van allerlei soorten en kleuren plastic.
Wat opvallend is is dat de "voor" foto ook een regenboog vertoond, alsof de energie er al hing.
Voor en na