zaterdag 13 maart 2021

Volvo Ocean Race over de afsluitdijk

Het Volvo virus is ook een zeer besmettelijk virus. Teun heeft een nieuwe auto. Mijn pa werkte bij de Volvo garage Plevier in Schagen. Tussen de middag, dat was er in de jaren tachtig nog, haalde ik mijn vader wel eens op. Of haalde hem op aan het eind van zijn werkdag. Het rook er altijd zo lekker naar olie, smeer en rubberbanden. Ze waren met hun handen aan het werk, zwarte kolenschoppen, en ook de werkplaats met al dat gereedschap trok mijn aandacht. Mijn ouders reden vroeger in hele mooie Volvo's. Alle klassieke types hebben we wel gereden. Zelf mocht ik heel wat kilometers in onze Volvo Amazone rijden. Wat een bak was dat zeg. Daar voelde me ik echt in thuis.
Teun heeft na de Fiat 500 nu haar eerste Volvo. Een speciale uitvoering, voor een speciale dochter. Natuurlijk rijdt mijn pa ons via de afsluitdijk de oceaan over. Kijk hem ook trots zijn.