zondag 12 november 2017

Een krachtig zelfportret!

Indrukwekkend zelfportret in de vorm van een film met live muziek. Wat een schoonheid.
Isabelle Hauschildt werkte bijna 3 jaar aan haar afstudeerfilm. Na spelen in de band 'Kissing Jane', of eigenlijk tijdens, wilde Isabelle solo. Wat een enorm project heeft ze gerealiseerd! Met een groep sterk verbonden vrienden in haar kielzog werkte Isabelle het afgelopen half jaar fulltime aan 'Mirror War'.
Gisteravond 11 - 11 was de premiere van haar afstudeer film. In Casco had Isabelle een opstelling gemaakt met twee video-schermen. In het midden stond ze met haar band in een zee van schoonheid. De filmmuziek kan ook zo op cd. Alle ingredienten waar ik van hou zaten er ook in: aangrijpend en opzwepende mooie muziek, wit, water, licht, film, liefde, strijd, kracht en installaties.
Isabelle heeft echt geen spiegel nodig om te weten dat ze een schoonheid is. Ze kan zichzelf echt wel met trots in de spiegel bekijken. Maar stilletjes hoop ik van niet. Ik zei het haar gisteravond al, nadat ze gekscherend zei dat ze niet kon omgaan met zo veel complimentjes. Ik hoop dat je een nieuwe frustratie opbouwt en er weer zo'n prachtig werk van maakt. En dat ze mij dan weer vraagt, want trots als een pauw installeerde ik deze zomer op uitnodiging van Isabelle een aantal van mijn kunstwerken in de filmset. Allemaal jonge talenten en ze vroeg mij, oude kunstenares bok, om het vrije kind deel te decoreren met mijn installaties. Heel blij dat ik natuurlijk ja zei.
Ik zet 11 januari alvast in de agenda, want dan toont Isabelle 'Mirror War' nog een keer en daar wil ik zeker nog een keer bij zijn.