vrijdag 25 augustus 2017

Groene roets op de Dorpen

Vanavond fietste ik van mijn werk naar mijn ouders. Ik ging bij ze eten. Soms word ik terug geworpen. Dat gebeurde vanavond. Ik fietste langs de sloot waar we gingen vissen, schaatsen en waar onze pony overheen liep. Wel toen het bevroren was.
Ze, Jaimy, besloot om over het ijs naar ons huis te lopen. Toen deden we de pony bij ons in de schuur, in ons rijtjeshuizen schuur. Tot de dooi. Dat duurde best even. Ik weet nog goed dat mijn moeder doodsbang was voor paarden, toch heeft ze hem een keertje gered, toen een been in het touw vast zat, heldin. De mest ging in vuilniszakken met de vuilniswagen mee. Best wat extra vuilniszakken waren dat.
Vissen vangen op de Dorpen, met een geheim recept. Nog steeds zijn mijn ouders daar trots op. Ik zal het niet verklappen. We vingen als een dolle.
Toevallig draaide ik het nummer No Roots vandaag een aantal keer. Alice Merton zingt dat ze ze niet heeft. Ik wel. Daar is het zaadje geplant, een liefde voor de natuur, groen, zee, water en rust. Roets in Schagen.