donderdag 6 april 2017

Magnomania

Nog steeds hier magnolia in een vaas geluk. Een foto van een momentopname terwijl ik in mijn atelier werk. Het zegt alles. Borduurwerk, naaimachine, stekjes, mallen in de reflectie en buiten de kauwen die eten en takjes verzamelen voor hun nest en weer een bloem van de andijvie van de moestuintjes van vorig jaar. Doet het gewoon nog steeds. Terwijl de actie al weer gestart is en ik de Tijm en Cavolo al weer zie ontkiemen.
Geluk en triest tegelijk. Ons feestvarken is ziek. Teun en ik hebben al zijn favoriete etenswaren in huis gehaald, zoals nougatine taart. Geen visite, Teun werken en ik in m'n eentje aan een taartje.
Met dit lage licht ziet het er extra triest uit, en ik hou niet eens van dat zachte wat tussen het schuim zit. Das best vies. Daar pulk ik wel omheen en eet alleen het schuim en de hazelnoten. Het feestvarken krijgt de taart toch niet meer te zien vandaag. Das mijn geluk, lekker kliederen met het schuim. Daarna een borrel op Bart X, die is ook jarig, of twee.