donderdag 3 juli 2014

Rond uit verlicht in de kerk

Maandag ging ik naar Amsterdam om Maartje Jaquet te assisteren bij het inrichten van haar expositie in de Amstelkerk. Ze maakte voor deze expositie prachtige collages met Maria en kind en kamerplanten in de hoofdrol.
Gister was daar de opening 2 van Salon/ Big Bang. Maria van Daalen gaf een Voodoo performance die eindigde met de woorden 'Hoera-Hoera' vond ik erg grappig zo eindigen in een kerk. Voor mij blijft het een plechtig ding. Maar je met zo'n naam, dan kun je niet anders. Of is dat mijn woord associatie? van Daalen .... wordt vandalen.
De foto's zijn van de kerk, van de offer - tekeningen van Maria van Daalen op de kerkvloer en van de muur van 'Magazijn' en de kop is van tuin Bijbels museum. Er was daar een expositie / 'tuin interventie' van 'One Love' met Desiree Hammen en Jarwo Gibson en die maakte dat ik anders naar de tuin ging kijken, er zat een ook jongen op een pan (weet de naam niet van het instrument) te spelen, echt betoverend.
En er hing een blauw zandbak ding in de boom en ik zag kruisjes met roze tape.