vrijdag 18 september 2020

Zwerm miniatuur borduur vogels

Veertig zijn het er nu, op volgorde van maken gezet. Zeven september negen uur 's avonds, de dag na de opening van onze duo-expositie in Leiden, begon ik aan de eerste. Een mus. De tweede was een putter. Met de afmeting als mijn dubbele foto's voor Pakje Kunst, 6cm x 8,5cm. Dan kunnen ze eventueel in de automaat tijdens de Kunst10daagse Bergen, was het idee. Die avond maakte ik er vier.
Graag wilde ik, geïnspireerd door mislukte grappige kindertekeningen, perfect imperfecte vogels borduren. Naaien met zonder patroon, zonder ze over te trekken. Kijken naar de prent en zo vrij mogelijk naaien. Soms lukt het. Soms niet. Dan is het nog te goed en te weinig mislukt.
Of ze in de automaat komen van Pakje Kunst weet ik nog niet. Even afwachten of mijn verslaving grote vormen aanneemt. Voor nu plet ik ze als droogbloemen tussen de bladeren van mijn tweedehands prentenboeken.