zondag 6 september 2020

Tussen hen

Na onze opening in Leiden gingen we naar Eindhoven, naar het Park Theater voor The Ruggeds. Ze deden in het kader van 'De Parade gaat door' een aantal keer hun dansvoorstelling 'Between us'.
Prachtig. Wederom.
Tijdens de voorstelling, zo vaak zag ik hem dat ik die inmiddels bijna kan dromen, raakte ik een andere emotie, een emotionele. Vorige keren was ik alleen enthousiast en vol bewondering. Vanavond pinkte ik een traantje weg. Ze zijn zo goed. De jaloezie nam het ook een beetje over. Zo'n mooie vriendengroep. Die zo hard plezier maken tijdens het knokken om een perfecte dansgroep te zijn. Ik ken en kan dat niet. Ik ben geschikt in één-op-één vriendschappen en samenwerken in creatieve processen kan ik al helemaal niet. In m'n eentje creëren gaat het best.
The Ruggeds halen het beste in zichzelf naar boven. Het moment dat de muziek aanjaagt en ze, ik denk, op elkaar volgend een achterwaartse salto doen schiet ik vol. Wat knap! Wat een topsporters, muzikanten, atleten, theatermakers en dansers! Ik kan alleen dingen met m'n handen.
Enorm genoten! Als je kunt, ga ze zien. Het is echt inspirerend prachtig. Je hebt na de voorstelling enorme energie en je gelukshormoon stroomt over.