donderdag 17 september 2020

Indian poppy

Opstaan en dan een andere kleur in de tuin waarnemen. Een miniatuur klaproos! Die Indian Summer doet de bloemen in de tuin goed. Er staat namelijk nog een paars nieuw bloemetje, een onbekende soort in bloei.
Vandaag naar Haarlem, tof lunchen op DeDakkas en voor het eerst een mondkapje op. Met een spekkie voor m'n bekkie mondkapje zat ik keurig klant te zijn in de Apple Store. Degene die ons hielp had een maf model op. Ik zag dus alleen maar een bewegende snavel. Gelukkig hielp hij Teun en had ik ook een mondkapje op, want ik kon mijn lachen niet houden. Zou hij trouwens zin in spekkies hebben gekregen na het zien van mijn mondkapje?
In Haarlem, dus op zoek naar de nieuwe plek van Pakje Kunst Haarlem. Snel gevonden in de bieb. Ik trok een pakje met miniatuur kunstwerk van Evelien van der Zaken. Een goede greep. Zeker ook na het lezen van de bijbehorende tekst. Ze houdt van de natuur en haar humor raakt mij ook.
's Avonds nog een paar miniaturen genaaid. Echt een uitdaging om los te gaan in m'n vogel naaiwerk. Ik hou zo van vogelpoten, die tenen en nagels en toch wil ik ook graag dat onhandige, mislukte vogels naaien. Af en toe lukt het. Ik heb er in ieder geval plezier in, zeker als het mislukt.